اخبار

وضعیت اسف بار جاده مواصلاتی مریوان سرمایه گذاران را روی گردان می کند

وضعیت اسف بار جاده مواصلاتی مریوان سرمایه گذاران را روی گردان می کند

جلسه شورای توسعه شهرستان مریوان با حضور کلیه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شامل 12 نماینده مجلس بودند، استاندار کردستان و همچنین برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری مریوان برگزار شد.
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه با اشاره به پتانسیل های موجود در این شهرستان عنوان کرد : شهرستان مریوان دارای دو پتانسیل بسیار مهم از نظر توریستی و گردشگری و تجاری است.
منصور مرادی افزود : مساحت کلی شهرستان مریوان دو هزار و 326 کیلومتر مربع با 200 هزار نفر جمعیت است که دارای آب و هوای معتدل و بسیار خوبی برای جذب گردشگر و همچنین استفاده از صنعت گردگشری است.
مرادی افزود : میانگین بارش باران در این شهرستان 887 میلی متر بوده که این شهرستان با دارا بودن دریاچه آب شیرین زریبار یکی از بهترین مکان های موجود برای رونق صنعت گردشگری است.
وی عنوان کرد : متسافنه بدلیل عدم سرمایه گذاری و استفاده نکردن از پتانسیل های موجود در دریاچه زریبار و همچنین تبدیل شدن آن به نیزار و افزایش رسوبات در این مکان این دریاچه در حال نابودی است.
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی مرز رسمی باشماق را از دیگر پتانسیل های موجود عنوان کرده و اظهار کرد : سالیانه 4 میلیارد دلار صادرات از این مرز تبادلات کالا صورت می گیرد که پتانسیل افزایش ان نیز موجود است.
منصور مرادی افزود : متاسفانه در تخصیص آب سدهای موجود برای امورات مربوطه در استان کردستان از سوی وزارت نیرو کم کاری های زیادی صورت گرفته است که لزوم تسهیل و تسریع در این امر ضروری است.
مرادی بیان کرد : اگر از بتوان مقداری از درامدهای سالیانه مرز رسمی و بین المللی باشماق مریوان را برای رفع معضلات و مشکلات موجود در استان کردستان تخصیص دهیم می توان شاهد رونق هرچه بهتر و توسعه این استان باشیم.
وی تصریح کرد : بخش سرشیو این شهرستان از محرومترین مناطق موجود در استان کردستان است که با همت و تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان امسال اولین روستای این بخش از آسفالت راه های روستایی بهره مند شد.
منصور مرادی افزود : یکی از مهمترین معضلات موجود در شهرستان وجود جاده ای مواصلاتی بین مریوان و سنندج با 125 کیلومتر و دارای 748 پیچ است که متاسفانه به صورت روزانه شاهد تصادفات منجر به فوت در این مسیر هستیم و این امر لزوم تسریع در احداث جاده جای گزین را افزابش داده است.
مرادی عدم درآمد پایدار شهرداری مریوان را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرده و بیان کرد : شهرستان مریوان بدلیل این امر که یک شهر صنعتی نبوده و شهرداری نیز دارای درآمدی پایدار نیست از مشکلات عدیدی رنج می برد که نیازمند تخصیص یک بودجه جهشی برای رفع این مشکلات است.
وی بیان کرد : عدم تخصیص به موقع بودجه از دیگر معضلات موجود این شهرستان است چرا که متاسفانه گاها تخصیص بودجه ها با تاخیری زیاد صورت می گیرد و این امر باعث می شود که مسئولان نتوانند برای رفع معضلات به خوبی فعالیت داشته باشند.
منصور مرادی افزود : متاسفانه با توجه به دارابودن پتانسیل های وسیع گردشگری این شهرستان هنوز مورد توجه ویژه دولت قرار نگرفته است و این شهرستان دارای مشکلات عدیدی است.
مرادی نبود صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرده و اظهار کرد : خام فروشی محصولات از دیگر مشکلات و معضلات موجود است که نیازمند توجهی ویژه از سوی مسئولان برای رفع این معضلات را می طلبد.
وی بیان کرد : واگذاری تسهیلات با دارا بودن کارمز حداقلی برای تولیدکنندگان و کشاورزان این شهرستان در زمینه رفع معضلات و مشکلات می تواند میزان تولیدات کشاورزی را افزایش دهد و این عمل به رونق کشاورزی می انجامد.
وضعیت جاده های مواصلاتی مریوان سرمایه گذاران را فراری می دهد
یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار کرد : بنابر قوانین موجود 14 نماینده مجلس می توانند یک وزیر را از فعالیت خود عذل نمایند و اینک همین تعداد از نمایندگان برای رفع معضلات استان کردستان در این استان حضور یافته اند.
دکتر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود : امروزه تمام مسئولان و مدیران در نظام جمهوری اسلامی مرهون رشادت های غیرت مردان و زنان ایران هستند و باید آن روزهائی را که دلیرانه رزمندگان در جنگ تحمیلی از خاک و کیان ما دفاع می کردند به یاد اورند.
جعفرزاده ایمن آبادی افزود : ما مدیون مردم هستیم و باید این دین خود را به انها از طریق ارائه خدمات ادا نمائیم و باعث رونق و توسعه و آبادانی هرچه بهتر و بیشتر این دیار گردیم.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از وضعیت اسف بار جاده مواصلاتی مریوان به سنندج عنوان کرد : جاده ها و راه های مواصلاتی از جمله زیرساخت های اولیه برای  رونق و توسعه است که متاسفانه وضعیت کنونی مریوان بسیار بد است.
دکتر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد : باید تصریح کرد که با توجه به وضعیت موجود در جاده های مواصلاتی مریوان نه تنها نباید انتظار از ورود گردشگران خارجی را داشت بلکه باید یاداور شد که هیچ فردی از داخل هم برای حضور در این شهرستان رغبتی نخواهد داشت.
جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد : با توجه به وضعیت کنونی جاده های مواصلاتی مریوان هیچ فردی رغبتی برای ورود به این شهرستان را نخواهد داشت چه برسد به این امر که در این شهرستان سرمایه گذاری نماید لذا لزوم توجه به این امر باید در راس امورات مسئولان قرار گیرد.
وی بیان کرد : متاسفانه جاده های موجود در این شهرستان پس از جنگ تحمیلی همچنان به وضعیت قبلی خود باقی مانده و هیچ گونه تغییری را نسبت به قبل نداشته است و این امر نیز باغعث می شود که هیچ فردی از هیچ جای دنیا برای حضور در این شهرستان رغبتی نداشته باشد.
وی تصریح کرد : متاسفانه این جاده مواصلاتی مریوان بیش از 37 سال است که هیچ تغییری نیافته است و این در حالی است که یکی از الزامات روند توسعه داشتن جاده های مواصلاتی است.
وی در پایان سخنان خود از نمایندگان عضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار رسیدگی به این امور شده و اظهار کرد : اکنون که این جلسه در این مکان برگزار شده است انتظار می رود که نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه برای رفع این محرومیت های استان کردستان و به ویژه شهرستان مریوان تعهدی ایجاد نمایند.

بازدید [ 454 ]
برچسب ها